söndag 23 augusti 2009

Menyer


Så här fint har jag bakom ryggen när jag sitter vi mitt skrivbord på landet:


Vi landade här igår eftermiddag efter födelsedagsöverraskningsutflykt. Vi cyklade dressin, för det har han alltid velat göra, mycket mysigt. Sen åt vi så magen stod i sju hörn; sallad med getost, avocado och rostade pinjenötter, smöregspaj med kräftstjärtar, laxrullar med avocado och vitlöksost och sen kaffe och björnbärs- och limepaj. Sen cyklade vi lite dressin till och sen till stugan och mer mat; rödbetor med smör och citron samt halloumi och rostade solrosfrön, sen (Oh My God) rådjurssadel (som vi fått av moster som i egenskap av skogsägare får en viss del av det som skjuts på ägorna) med murkelsås (på murklor som vi fått av svågern som säger att man kan äta dem minsann) och röstikroketter samt sallad och till sist panna cotta (pannacotta?) med blåbär. Nu tänker jag inte äta på en vecka. Nu är gossarna och badar och jag gör en köttgryta. Allt är fint.

1 kommentar:

Maria sa...

Vad sött det var med tofsar i håret! Och vad roligt att du bloggar igen!