tisdag 4 november 2008

En liten text om glidmedel

Igår köpte jag, för första gången i mitt liv, glidmedel. I kön gömde jag tuben under paketet med linsvätska och kom på mig själv med att förbereda långa föklaringar till tjejen i kassan om hur himla bra de¨t var att ha det i håret. Men sen teg jag. Varför är det så pinsamt med glidmedel? Det är som att köpa kondomer fast på ett annat sätt. Kondomer signalerar: hej, jag har sex! och det kan ju vara pinsamt men också lite coolt (det finns nån som vill ha sex med mig, dvs jag är attraktiv). Glidmedel signalerar inget så spännande utan mer "nån vill ha sex med mig men jag är inte rikigt lika sugen så jag får ta till hjälpmedel". Usch, det är ingen rolig signal.

(jag skulle ju ha det i håret, men det är en annan historia)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaaa! Jag förberedde också massor av hårförklaringar när jag köpte Klick men sa inget sen för vafan har de med saken att göra på APOTEKET? :0)
Funkar Klick, blir håret fint?/Kram Susanne

NoN sa...

Haha det är lite pinigt ibland. =)

Vad använder du för glidmedel till håret? Vilket är bäst egentligen?