måndag 3 december 2007

Igår


var det marknad på Tekniska Muséet i Malmö och hade jag varit lite mer ikapp mitt eget liv hade jag ju skrivit om denna marknad innan den inträffade istället för efter, men jag är konstant tre steg efter och kan bara berätta att det var en tackarns trevlig marknad med glada människor och skön stämning. Det bästa är de som stannar vid ståndet och säger "åh" och hamnar i dåtiden och berättar om mormors koppar och vilka böcker de läste när de var barn. Fast av de underbara, nygjorda skrivmaskinssmyckena sålde inte ett enda. Kanske bara bra för jag är så kär i dem så jag vet inte om jag kan skiljas från dem. Inte än i alla fall.

5 kommentarer:

pärlbesatt sa...

ja, de var fina! vad vill du ha för dem? mest nyfiken på prissättning, inte riktigt spekulant på smycken just nu.

Carin sa...

tvåhundra styck, inkl kedja tror jag.

PGW sa...

Ååh en sådan ring skulle jag vilja ha någon gång ... med lämplig bokstav.

Anonym sa...

de är FANTASTISKA! Jag köper en direkt. Som halsband alltså. Finns det ett C?

Carin sa...

pgw: det är bara att beställa :-)