måndag 17 december 2007

Trötthetens moder

Av att stå på marknad en helg blir man sådär trött tvärs igenom hela själen. Det är roligt att stå på marknad, när man gör det, men inte dagen efter. Jag blir så trött att jag förväxlar det med ledsenhet och går och grunnar på vad det är för hemskt som hänt ända tills jag kommer på det, ja just ja, det var markad i helgen.

Men det var en trevlig marknad, många glada människor som småpratade och fixade julklappar. Det kan nog tänkas att jag köpte en och annan julklapp själv (fast dumt nog flest till mig själv, bl a Malin Janssons underbara salt- och pepparkar: http://www.malinjansson.com/ och en underbar pälsklädd, röd varmvattenflaska).

Nu ska jag dra mig tillbaka med mitt lilla förkylda barn och påminna mig själv om att inget hemskt hänt, det är bara batterierna som behöver laddas. Med barngos, pepparkaksbak och vila. Kan vi skjuta fram julen en vecka i år?

1 kommentar:

Tea-Louice sa...

Ja!!!!!!!!! Jag behöver också en vecka till. Gärna en lovvecka då.