fredag 19 september 2008

med foten i käften

Det går en graviditetsvåg genom bekantskapskretsen just nu. Kollegan M och kollegan U, båda odlar de små människor i sina magar. Det är så roligt. Idag kom kollegan C på ett möte hemma hos mig, hon hade en bylsig kofta som smet åt lite om den runda magen. i övrigt var hon smal som vanligt. Och jag, som var lite generad för att jag inte upptäckt att (eller snarare inte vågat fråga om) kollegan M väntande smått frågade faktiskt kollegan C om hon gjorde det. Men det gjorde hon INTE! Jämmer och elände, jag vet hur det sårar när man får frågan vid fel tillfälle. Och jag lovar nu mig själv och alla som läser det här att ALDRIG MER FRÅGA. Om de så går med jättemagar så ska Bräck hålla käften. Basta! Jag önskar jag kunde vrida tiden tillbaka och suga in orden igen. Skit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men huga. Jag har varit där och gjort samma och tuggat fot så ini baljan. Aldrig mer!
F ö har jag inte fattat att det är här du skriver nu, inte förrän idag. Bot och bättring utlovas (ur läsarsynpunkt) av en glad MBF, som hittat C-texter igen :0)